15 april 2013

Mitt bidrag till Svensk Scrapbookings påsk-crop

Det här bidraget tävlade jag med i Svensk Scrapbookings Påsk-crop.
Jag har inte hunnit med att visa den förrän nu, och nu är tävlingen avslutad och vinnarna utsedda! Jag kom på delad förstaplats!!! Tjohoo!!!!
Utmaningen bestod i att skapa ett alster i "ett lager", och ifall man skulle använda dekorationer så fick dessa inte ligga omlott.


Det finns ju ett begrepp inom scrapbooking som heter Onelayer layout. Det betyder att man faktiskt inte får använda dekorationer eller nåt som "står upp".
Det man får göra är att skapa mönster och "dekorationer" på sitt bakgrundscardstock, och sen bara fästa sitt foto på det.

Dock var Svensk Scrapbookings utmaning en light-variant av detta. Man fick som sagt ha dekorationer, men då fick de inte ligga ovanpå varann.
Jag gjorde ändå min ganska strikt efter Onelayer-tekniken. Det enda jag gjorde som bröt mot detta var att använda bokstavs-stickers!



Bakgrunden har jag skapat med en stencil från Prima tillsammans med grön Distressdyna, samt med en prick-mönstrad stencil tillsammans med svart Distressdyna.
Sen har jag kladdat ut orange mist med hjälp av en ihopknycklad plastpåse.
Jag stämplade också med en kul Kaisercraft-stämpel.


1 kommentar:

ÅsaJ sa...

Grattis! Snygg LO! Känner mig fortfarande som ett blåbär i denna värld.. Hade inte hört talas om onelayer förut. Kul att ha lärt sig nåt nytt :-)