4 april 2013

Liftat Umenorskan - till YouDo's CC

Idag ska jag visa mitt andra bidrag till YouDo's cybercrop, CC.
Man skulle lifta en layout av duktiga Christin "Umenorskan". HÄR kan du se layouten.
Min layout går i en annan färgskala. Så här ser den ut:

Ni som känner sötnosen på fotot vet ju att han egentligen heter Lukas.
Men layouten fick titeln "Luki" eftersom det är lite av hans smeknamn här hemma!
Det som är likt är att jag använt vellum, stämpel, mask, tårtservetter,
papper i lager och ett liknande foto som Christin använt.


Mönstret i bakgrunden har jag gjort på följande enkla sätt:
Jag sprayade mist på en mask med ett sånt cirkelmönster som ni ser på bilden. Masken fick då ligga i en papplåda som jag gjort iordning just för att ha när jag mistar. Sedan plockade jag upp masken och placerade den på mitt cardstock. Tog en tom toarulle och rullade försiktigt över masken så att misten fördes över till pappret! Voilà!

Roligt gult gem, jag tror det kommer från Studio Calico...
Blomman kommer från Prima!

10 kommentarer:

Christin aka Umenorskan sa...

Hej

Roligt att du plockade ut mønstret på ena pappret som inspiration !!

Hoppas hælsa på dig i helgen !

pysselpetra sa...

Så snyggt !!! älskar färgerna och stämpel är så cool ♥ tack för ditt bidrag ♥ DT-Petra

Maiden sa...

Tokläcker!! Kram

Maiden sa...

Tokläcker!! Kram

Maiden sa...

Tokläcker!! Kram

Maiden sa...

Tokläcker!! Kram

Maiden sa...

Tokläcker!! Kram

Maiden sa...

Tokläcker!! Kram

Maiden sa...

Tokläcker!! Kram

Maiden sa...

Alltså... Vill ju bara påpeka att jag bara skrev en gång!!! :/