14 april 2013

Låt det glittra - till YouDo's CC

Här kommer så mitt sista bidrag till YouDo's cybercrop!
Nu har jag gjort bidrag till alla åtta utmaningar, och vad skoj jag har haft!

Denna utmaning kallade de Let it glitter/Låt det glittra.
Så här blev min layout:


Jag hade ju hoppats kunna fota denna layout i solsken, för då framträder framförallt den guldfärgade misten helt fantastiskt... Men såklart blev det mulet hela helgen... Kanske kan jag uppdatera fotona senare i eftermiddag, kanske dyker solen upp?

Uppdaterade foton: (solen kom fram till slut!)


Jag valde ut en del guldiga och guldglittrande saker ut min scraphörna.
Jag duschade det prickiga pappret med Heidi Swapps guld-mist. Samma mist som jag använt att droppa ut på bakgrundspappret. Där har jag också droppat svart Acrylic Ink.


Bakgrunden skapade jag genom att använda svart Distressdyna genom en stencil. Sen stämplade jag med en kul stämpel.
Bakom fotot ser du dessutom några bitar av gammal hederlig punchinella! Hittade en bit av den guldiga längst ner i en låda i min scraphörna!
Det lilla huset är gjort i chipboard, och det embossade jag med guldfärgat embossingpulver.


Halvpärlorna har jag gjort själv med Paper Pen i guld och svart. Den guldfärgade köpte jag lämpligt nog förra helgen då jag var på det stora Scrap and Pearl-eventet. Men utan en tanke på att jag skulle använda den till detta! ;-)

Nu får ni nog hjälpa mig att hålla tummarna för att det går bra i YouDo's Påsk-CC, där jag alltså har med bidrag till ALLA ÅTTA utmaningarna! :-)

3 kommentarer:

Camilla sa...

Men vad fin! Älskar det lilla söta huset!

KRAM

Monica sa...

Nog syns det att det glittrar! Supersnyggt. Lycka till i utmaningen!

Chris_P sa...

Alltså Ulrika...det här är SKITSNYGGT!!!