10 april 2013

Roligt med stämplar - till YouDo's Påsk-CC

Dags för ett bidrag till YouDo's Påsk-Cybercrop igen!
Idag visar jag denna layout som är en av de layouter jag gjorde i helgen som gick på Stockholm Scrap and Pearl Event i Globen-Annexet.


Layouten är skapad till utmaningen där man helt enkelt skulle ha roligt med stämplar!
Jag gillar stämplar, men är ingen Magnolia-tjej, och inte färglägger jag motiv heller...
Men jag älskar alla nya tuffa (och de gamla tuffa också förstås!) stämplar som finns!
Coola mönster, grafiska figurer och symboler, det finns massor av kul!


På den här layouten har jag använt dels den roliga datumstämpeln från Studio Calico (här ovan).
Jag har också använt YouDo's stämpel med cirkelmönstret, perfekt att skapa lite bakgrundsmönster med!
På den vita "tegelstens-mönstrade" pappersbiten har jag också stämplat. Där blev det dessutom lite svart embossingpulver, men det syns inte riktigt på fotot...
Den stämpeln kommer från Kaisercraft, och man ser bara en del av stämpeln.


Jag har också målat med svart akrylfärg runt kanterna på layouten.
Därefter stänkt med blå mist och svart Ink.



2 kommentarer:

Monica sa...

Så läcker! Verkligen snygg användning av den där You Do-stämpeln. Tack för att du är med i vår utmaning!

Malin sa...

Läcker LO. Gillar också att använda bakgrundsstämplar men till den här utmaningen blev det ett kort med massor av stämpelmotiv för min del. Kul att träffa dig i helgen :)