8 februari 2015

Romantisk med Lemoncraft

Den här layouten skapade jag förra helgen då jag var på Ärlaträffen utanför Eskilstuna.
Den är skapad efter en skiss, och var en av utmaningarna.


Papper och en del av dekorationerna kommer från Lemoncraft, visst är de fina?!


"Nätet" som skymtar är Rug Canvas och finns att köpa hos Scrap-Perra.
Jag sprayade på det med Primas Color Bloom Spray.
Till vänster om nätet på bilden här ovan syns BoBunnys Pearlescents 
som jag gjort egna halvpärlor av.


Jag figurklippte ut några söta fjärilar ur ett papper.
Jag penslade dem, och blommorna, med BoBunnys Glitter paste.


Bladrankorna är utstansade med en die som heter Garden Greens och kommer från Sizzix.


Kanterna på alla papper är rivna och uppruggade med ett verktyg, 
samt infärgade med brun Distressdyna. 


2 kommentarer:

Outi sa...

En helt underbart vacker layout! Blev störtförtjust i papprena, har aldrig hört om Lemoncraft förut. Tacksam för tips om var man kan köpa såna papper...
Kram, Outi

Cath. sa...

Vilken fantastisk layout!
Gillar hur du byggt upp den!
Kram!