26 juli 2013

Scrap-Perras sommartävling - skapa med olika tekniker

Här kommer ytterligare ett bidrag till sommartävlingen hos Scrap-Perra!
Denna gång skulle man följa dessa regler på sitt alster:

Skapa en soft, mjuk vattenfärgslook med hjälp av färg (akvareller/vattenfärger, akrylfärg, mist osv). 

- Använd metall på något sätt 

- Använd tyg (inte band eller snöre)

- Använd zickzack/chevron mönster


Busenkelt tänkte jag och satte igång!
Så här blev det:


Vattenfärgs-looken fixade jag genom att först grunda mitt cardstock med ett tunt lager gesso.
Sen blandade jag ut mist med lite vatten och penslade på. Jag lät det också rinna lite.

Metall är det i de svarta öljetterna jag tryckt dit lite här och där.


Tyget kan vara lite svårt att se, men det är en bit s.k. ostduk (ungefär som gasbinda) bakom fotot och pappret.

Chevron-mönstret tror jag ni ser, det är en stämpel från Studio Calico jag använt lite här och där!



2 kommentarer:

Ingba sa...

Den så läcker, Ulrika. Gillar speciellt vattenfärgslooken, chevronstämpeln och att det blir så härligt med det svarta som bryter av.
kram

Juliana Michaels 17turtles sa...

Love this design! I especially love that airplane wood piece!!!!