11 juli 2013

Mina första ATC-kort

Det var mina scrapkompisar Lena och Katja som lurade in mig i detta att göra ATC-kort!
ATC = Artist Trading Card.
De har varit en otrolig inspirationskälla, och har berättat det mesta man behöver veta om dessa kort!
Visst är de små, och jag vet inte riktigt vad jag ska göra med dem, men...

Grejen är att man gör valfritt antal kort i en matchande serie (såsom jag har gjort här!). Eller så gör man ett antal exakt likadana. Korten är 2,5x3,5 inch stora, alltså 6,4x8,9 centimeter.
Man byter sedan bort alla utom ett, och så har man startat upp sin samling!
Korten förvarar man i ett album eller en låda.


Jag använde kraftfärgad cardstock, stämplar från Studio Calico samt mist i brunt och guld!



2 kommentarer:

Malin/malwa sa...

De blev jätteläckra.

Ingba sa...

Snyggt Ulrika! Då kanske vi kan byta nästa gång vi ses?
kram