24 augusti 2012

Svart-vitt-rött för SWE Scrapbook

Här kommer en layout som jag skapat som en lift på en av DT Helenes layouter. Den och flera andra liftar visade vi upp i SWE-bloggen i lördags. Så här ser Helenes layout ut, visst är den läcker?!

HÄR hittar du alla andras liftar!
Och så här blev min tolkning:


Var så sugen på att göra en svart layout, och vad är väl snyggare ihop med svart än just rött och lite vitt?!
Chipboard-fjärilarna hade jag från början tänkt måla med färg eller Glimmer Glam. Jag funderade fram och tillbaka på vilken färg jag skulle använda, rött eller vitt... Under tiden jag funderade lade jag ut fjärilarna och såg att det var ju riktigt snyggt att ha dem som de var, omålade!

Om du tittar noga så ser du att de röda och vita cardstocken är "swiss dotted" alltså med embossade prickar! Snyggt!

Lite vitt mist-stänk och några söta rhinestones (Prima), för den slutliga finishen!

Inga kommentarer: