4 augusti 2012

Min egen skissutmaning

För knappt två veckor sen startade jag en skissutmaning i Facebook-gruppen En kväll - en utmaning.
Det var jätteskoj att under kvällen se alla bidrag som laddades upp, ett efter ett! Det var många deltagare, och det var skoj att få så fint beröm för min skiss och för att ha startat utmaningen!
Så här såg min skiss ut:
Skissen var nygjord, och skapad just för denna utmaning. Jag hade tanken att den skulle passa både layouter och kort, och kanske även kännas bra om man ville göra mixed media av något slag.

Under kvällens gång blev jag själv sugen på att skapa efter skissen! 
Jag plockade fram delar ur mitt senaste Studio Calico-kit, och gjorde denna layout:


Den svarta tråden är helt vanlig sytråd som jag ringlat ut på pappret. Den är bara fäst lite lätt bakom den svarta ramen.

Roliga dekorationer! Det är typiskt Studio Calico! De har alltid annorlunda, och väldigt fina dekorationer i sina kit! Man får också alltid med en stämpel, och denna gång var det kvadraten med rutnät som du ser bakom knappen!


Den som vann min utmaning var 10-åriga Amanda som hade gjort en så fin layout med ett foto av henne och hennes familj! Hennes mamma (som är med i gruppen) berättade att Amanda älskar scrapbooking! Jag tänkte att gör man så fina grejer, och dessutom älskar scrapbooking redan vid 10 års ålder så förtjänar man en vinst!

Inga kommentarer: