31 augusti 2012

Nyhavn - utmaning hos Svensk Scrapbooking

Denna månad har Svensk Scrapbooking några utmaningar som har med OS att göra.
Bl.a. en färg-utmaning där man ska skapa efter denna bild, den inte helt okända OS-loggan:

Jag kan ju inte påstå att jag använde alla dessa färger i min layout, men den har mycket OS-anknytning!
Alla ringarna (utskuret med Silhouetten), åtminstone färgerna rött, blått (nja, blågrönt kanske...) och svart, en biljett för att symbolisera inträdet till arenorna under OS-tävlingarna och ett måttband för att visa att det ibland hänger på millmetrar och hundradels sekundrar i tävlingar.
Om man vill, så kan ju även ett foto från Köpenhamn, Danmark få symbolisera det enda skandinaviska land som inte haft OS. Hoppas jag har rätt där, jag kollade på Wikipedia! ;-))


Jag skar ut det häftiga cirkelmönstert på min Silhouette som sagt. Jag passade på att använda ett cardstock-ark som är självhäftande för att förenkla när jag skulle fästa det på bakgrundspappret. De papprena köpte jag i ett kit alldeles nyligen och är tillverkade för just Silhouetten.

De härliga trästjärnorna från Studio Calico har hamnat på många layouter på sistone, de är så läckra!
Stjärnorna kan väl få symbolisera alla duktiga idrottskvinnor och -män som tävlat under OS. Paralympics inberäknat, tänk att prestera så fantastiskt i idrott fast man har funktionshinder!

Nu får ni väl hålla tummarna, eller ännu hellre: Gå in på Svensk Scrapbooking om några dagar då det är dags för omröstning och lägga er röst! Det behöver inte bli på min layout såklart, jag har sett massor av fina layouter i galleriet!

Inga kommentarer: