15 augusti 2012

Sommartävling hos Veckans Skiss

Jag har haft heeeela sommaren på mig.... Men ändå sätter jag mig ner sista dagen sommartävlingen pågår.... Hrmmm...
Man skulle tolka denna skiss


och hålla sig till några regler: Minst två typsnitt, använda något som inte är en scrapbooking-produkt, använda akrylfärg eller gesso e.dy, ha med något urklippt, samt att använda minst fem olika färger.
Så här blev min tolkning av skissen:


Jag smetade gesso genom en mask från The Crafters Workshop.
Som "icke-scrappig" produkt har jag en tag från ett klädesplagg jag köpt.


Man kan väl ganska snabbt se att det är fler än fem färger representerade här?
Jag har använt papper och dekorationer från några av mina senaste Studio Calico-kit!
Det jag klippt ur ett mösntrat papper är cirklarna du ser nere till höger på bilden här nedanför.
Det var ett cirkelmönster, och jag figurklippte ut dem. Inte helt jämnt och snyggt, men vad gör det? ;-)


3 kommentarer:

Anonym sa...

Fiiint! Kul att du (hann med..) var med i vår sommartävling! Gesso är så snyggt när man får till det som du har fått här! /J*

Veckans Skiss sa...

Ja men visst är det så att man alltid är ute i sista minuten;-) Din LO är klockren, gillar verkligen fotot och stämningen.SUper:-) Tack för ditt bidrag till oss!

Tvillingmamma Lotta sa...

Kanonsnyggt! Gillar verkligen dina gesso-prickar!