30 mars 2013

Onelayer layout - Scraplagrets CC

Här kommer ytterligare ett bidrag till Scraplagrets Cybercrop (CC).
Här skulle man skapa en s.k. Onelayer layout. Det innebär att man skapar en layout utan att lägga en massa papper och dekorationer i lager. Man ska bara ha ett bakgrundspapper, mönstrat eller cardstock, och sedan får man bara lägga till ett foto. Mönster och dekorationer får man skapa med t.ex. färg, pennor, gesso, mist, stämplar och rub-ons. Det ska vara så platt som möjligt!
Ni måste ta er en kik på Ullis inspirationsalster HÄR! Den är fantastiskt fin!!

Så här blev min!

Färgglatt, precis som jag hade tänkt mig! 
Visst är turkost och orange snyggt ihop!

Den turkosa bakgrunden har jag gjort genom att spraya mist i en ihopknölad plastpåse. 
Sen har jag stöpplat med den på pappret. 
Det oranga har jag gjort med hjälp av Distress-dyna och en ny fin mask jag köpt (Prima)
Stämplarna kommer från YouDo (rutmönstret), och Studio Calico (siffrorna)


Det svarta är akrylfärg från en Dabber som jag stöpplat med genom en egentillverkad mask 
(som jag skar ut med hjälp av min Silhouette Cameo.
Sen har jag stänkt med svart bläck.

6 kommentarer:

Ulrika aka LillBlomman sa...

Vad gullig du är! Vilken ursnygg Onelayer! Gillar dina färgval massor som skapar snygga kontraster! Kram!

Maiden sa...

Tokläcker!!! Kram

Johanna-pojjo sa...

Super läckert, lekfullt och färgsprakandde, älskar färgerna :D

Jeanette Nyström (Jeany) sa...

Härlig LO Ulrika! Så snygga färger!

Anonym sa...

Såå fint!!

Anonym sa...

Den här var jättefin! Gillar verkligen färgerna. Grattis till vinsten!