29 december 2013

Tid för Artur!

Den här layouten som jag visar idag är mitt bidrag till min kära kompis Ullis "LillBlommans" skiss-utmaning i december. Det är dessvärre hennes allra sista utmaning då hon bestämt sig för att lägga ner bloggen... :-(
Men desto större anledning finns då att vara med och tolka den allra sista skissen!

Skissen ser ut så här:


Jag valde två nytagna foton av min brorson Artur, visst är han för söt?!


Jag har jobbat med dessa underbara papper från Maja Design.
Jag tycker färgerna är helt underbara!
Remsan av wellpapp ryckte jag åt mig häromdagen när vi öppnade julklappar.
Wellpappen fanns i ett av paketen, och jag såg potentialen! ;-)
Jag penslade på lite vit gesso, och chalkade med brunt när det torkat.


Blommorna kommer från Prima och Kort Og Godt.
Små rhinestones från Prima.


Ett av papprena ur serien har så fina klockor.
Dessa stansade jag ut och placerade lite här och där.


2 kommentarer:

pojjo sa...

Fantastisk lo, lite olik din "vanliga" stil men lika snyggt ändå :D
Vill passa på att önska ett gott slut och ett riktigt gott nytt år :D
kram Johanna "pojjo"

Ulrika aka LillBlomman sa...

Ursnygg tolkning Ulrika! Du vet att jag gillar när du skapar i den här stilen ;) också ! Tack för att du är med den allra sista utmaningen! Kram!