21 december 2013

Altrade godispåsar

Idag tänkte jag visa tre godispåsar som jag piffat till lite, samt ett "godisrör". Varsågoda och smaka en pralin!
Påsarna först! Jag utgick ifrån dessa förpackningar med söta doilys. Från BoBunny såklart!

De pappersbitar som sitter inuti ovandelen av förpackningarna plockade jag ut och använde som mallar då jag gjorde egna dekorationer.
Här sitter vår egen hustomte och vaktar påsarna så att ingen kommer och äter upp godiset före julafton!

Blomman placerade jag utanpå förpackningen.

Denna lilla dekoration fick lite extra glans med hjälp av guldfärgad Pearl Maker/Paper Pen. 
Alla papper och dekorationer (utom de små vita blommorna längre ner)
kommer från BoBunny.
 Den stora påsen piffade jag också upp!


 Jag inhandlade ett rör med godisar som jag altrade.
 Röret klädde jag in med papper, 
fäste några bårder på och knöt till sist ett guldfärgat band runtom.
 Ovanpå locket fäste jag också bitar av papper tillsammans med blommor och blad.
 Närbild på den guldfärgade rosetten och blomman och bladen som sitter på bården.

Hoppas ni är mätta och belåtna nu!
Glöm inte att borsta tänderna ordentligt!
:-)

3 kommentarer:

Bellaidea sa...

very cute and...sweet! :)

Lisa InkyWings sa...

Himla snyggt - perfekta gå-bort-presenter! :)

Lotta sa...

Så fina godispåsar och godis-rör. :) kram Lotta