16 januari 2010

Vintrigt!

Eftersom vinter fortfarande håller ett stadigt grepp kring Sverige och snön ligger djup (nåja...) i större delen av landet, vad kan passa bättre än några vinter-layouter?!
Först ut en med några foton från årets skörd av julklappar där under granen. Många paket blir det, som sagt....
Häftigt papper va´? Det är BoBunnys roligt formade papper, och det är verkligen skoj att inte bara använda helt kvadratiska papper ibland!
Ser du bokstäverna i ordet paket? Det är Heidi Swapps Invisible stickers som ser otroligt tråkiga och vita ut, tills man distressar dem med valfri färg! Då framträder dessutom de fina prickarna!
Nästa l-o är med ett foto från kyliga Filipstad i mellandagarna. Det var ca 25 minus ute när vi tog en promenad med ungarna för att mata änderna. Jag hade såklart kameran i högsta hugg, och när den inte användes fick den gosa in sig innanför min jacka!
Om du klickar på bilden får du se den i större format och då ser du tydligt att det kommer en and flygande! Det var en ren tillfällighet, men vilken kul effekt det blev!!
Det blom-mönstrade pappret och det ljust blå pappret är Fancy Pants från den läckra serien All Fall. Blommorna är Prima, titeln skriven med snygga bokstäver också från Prima.
Kanten på det vinröda pappret är stansat med Martha Stewarts kantstans Doily Lace.

Den här l-o:n tror jag inte att jag visat tidigare... Hade med den på Scrapgalens blogg för en tid sedan. Det är papper från Websters Pages superfina serie Winters Wings. De hittar du hos just Scrapgalen!
Där kan du också köpa kraft-färgat cardstock från Bazzill, bokstavsstickersen från Pink Paislee, minirosorna från Prima och den lilla biljetten från Making Memories du ser i nedre högra hörnet.

1 kommentar:

UlrikaT sa...

Men vad massa snyggt du har scrappat! Dom Heidi Swapp bokstäverna är ju helt underbara, dom ska jag se efter nästa gång jag ska handla scrapbookingsaker. :)
Otroligt vacker bild du har tagit på LOn vinterkyla, jag sitter stum av beundran!