12 januari 2010

Inga sälar i Sälen...

Vi hade nöjet att få vara med våra kompisar i deras andelsstuga i Sälen några kylslagna dagar förra veckan! Tack för det Stefan och Anna!

Vi prövade slalom vilket var första gången för våra söner! De ÄLSKADE det!!! Kul!!! De var verkligen jätteduktiga!

En dag var det så in i bängen kallt så då besökte vi Experium, äventyrsbadet. Ett toppenställe, förutom det märkliga omklädningsrums-systemet. Jag orkar inte ens förklara, men ett surt brev kommer snart landa på vd:ns bord...

Visar här väl valda bilder tagna med min suveräna Canon EOS digitalkamera! De är fotade i RAW-format och redigerade och fixade! Naturen i Sälen var ju bedårande vacker att fotografera, och man behöver inte ens vara duktig fotograf för att bilderna ska bli bra!!

Och det där med "inga sälar i Sälen" var något vi funderade på under vår vistelse... Varför heter det Sälen? Det kan ju knappast finnas sälar där, inte i vilt tillstånd iallafall... Men å andra sidan såg vi inte till några hundar på Hundfjället heller...! :-)


Slalombacken i Hundfjället där vi hängde!

Jorå, vi åkte lite på längden också! Här är det Stefan, Amanda och Anna.


Regnbåge??!



Mina duktiga grabbar! I rånarluvor!



Lukas i snön!

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Härligt att ni haft det skönt i Sälen. Den förklaring jag fått på varför Sälen heter Sälen är att Säl (eller sel) är ett gammalt ord för fäbod på dalmål.
Vet ej om det stämmer, men jag vet att sist jag var där så låg jag platt som en säl i backen fler gånger än jag kunde räkna till!!! ;D Inga brutna ben tack och lov!

Lee sa...

Länge sen jag var här inne och kikade, men tänkte att det var dax nu...

Du är grymt duktig på att fota. Jättefina naturbilder. Ser riktigt proffsiga ut. Du kanske ska ha en fotokurs =)