18 januari 2010

Hur man gör 16 lay-outer på en dag!

Ja, här kommer lösningen!
Nej, man snabbscrappar inte genom att klistra upp ett foto på ett papper och sen anser sig vara klar. Nej, man sitter inte uppe 00-24 och struntar i mat, sömn och familjen.
Nej, man måste fuska lite!
Man har en hög liggande i scraphörnan. En hög bestående av halvfärdiga lay-outer som bara väntar på en titel, lite text eller kanske några kompletterande utsmyckningar... Men som bara blir liggande... Och högen den växer, för det är alltid roligare att starta upp ett nytt projekt... ;-)
Så en dag får man en uppenbarelse, att man ska ta tag i den där högen och beta av den! Ohh, vad lätt, snabbt och smidigt det var!! VARFÖR har jag låtit de där halvfärdiga sakerna ligga sååå länge??
Jag gjorde denna dag, från tidig förmiddag till ganska sen kväll, 2 helt nya lay-outer och färdigställde 14 stycken halvfärdiga!! Yiihaaa!!! Vilken tillfredsställelse!!

Hade varit trist om jag skulle rada upp alla dem här nedanför, så jag kommer portionera ut dem lite pö om pö.
Först de två jag gjorde helt och hållet från början! Med färgglada, roliga papper och dekos från Sassafrass, en favorit!
Två foton på Pontus denna gång, min stora, tuffa kille!
Notera särskilt den "hackiga" kanten längst ner på den nedersta lay-outen! Har jag gjort själv, så det så! Med en cirkel-stans! Glöm inte var du såg det först... ;-)

3 kommentarer:

Ulrika aka LillBlomman sa...

Shit pomeesfrites! 16!!!! Men du, får nog göra dig besviken, stanstricket är "gammalt":):) Men vääääldigt fint blev det!

Lee sa...

Men hjälp, 16 LOs? Även om många var UFOn så tycker jag att det är väldigt många på en och samma dag...

Men jag är en snigelscrappare, så det är väl därför jag inte fattar hur du lyckades... hehe

Lee sa...

Däremot så hade jag inte sett den hackiga kanten innan, och jag tycker att det var ballt... ;) ska lägga det på minnet. Jag har däremot använt en hörnstans för att göra scalloped-kanter tidigare...