18 augusti 2013

Scrap-Perras sommartävling - Ett scrap-recept

Idag visar jag denna layout som nog blir mitt näst sista bidrag till Scrap-Perras sommartävling.
Tävlingen avslutas vid midnatt idag, och jag har inte haft så mycket tid i helgen att skapa...
Mitt sista bidrag har jag liggandes hemma på scrap-bordet, det är en layout som blev klar häromdan och den ska bara fotas och redigeras. Sen får ni se den här också!


I denna utmaning skulle man följa ett "scrap-recept". En riktigt kul idé till en utmaning tycker jag!
Receptet på "scrap-kakan" löd som följer:

6 st nyplockade ord
5 nypor olika medier (tex gesso, akrylfärg, akvarellpennor, mist)
4 msk olika tekniker (tex skvätta, mist över mask, doodla)
3 hackade texturstämplar
2 dl olika masker
1 st bild (foto, stämpelmotiv, tidningsurklipp)
Blanda och sprid ut över ditt alster. Sen är det bara att njuta! 



Jag påbörjade denna layout för flera veckor sen, och har skapat den i steg och låtit den vila in emellan!
Det är inte ofta jag skapar på det sättet, men ibland är mitt skapande en lång process med en hel del funderande under tiden!
Det gällde ju verkligen att tänka till här dessutom, så därför tog det lite tid! ;-)


Jag har använt vit gesso genom en småprickig stencil, samt svart Distress-dyna
genom en hemmagjord stencil med stjärnmönster (skurit ut den på min Silhouette).
Jag har också använt svart akrylfärg samt turkos mist och svart bläck.


Papprena och blomman kommer från mitt tävlingskit.
Det är My Minds Eye som gjort papprena.

Inga kommentarer: