10 augusti 2013

Ett gammalt skolfoto

Har ni, liksom jag, en drös med gamla skolfoton på barnen liggandes där hemma?
Jag passade på att scrappa iallafall ett av dem när jag fick dessa fina papper av Kristina på Kristinas Scrapbooking!


Do you, like me, have a bunch of old school pictures of the kids laying around at home?

I took the time to scrap at least one of them when I got these beautiful papers from Kristinas Scrapbooking!
  

Bakgrunds-cardstocket har jag min vana trogen färgat in med mist som jag sprayar på en ihopknölad plastpåse och sen stöpplar mot pappret.
Papprena jag använt är det torrembossade cardstocket Bazzill Dotted Swiss i en vacker mild rosa ton som heter Sunset Rose, mönsterpappret heter Tick-Tock och kommer från Reminisce

I colored the cardstock with mist which I sprayed on to a small plastic bag and then padded at the paper.
The papers I used are Bazzill Dotted Swiss in a mild pink tone (Sunset Rose), and a patterned paper from Reminisce (Tick-Tock).



Blommorna jag använt är några av mina favoriter! Heather heter de, och det är YouDo som gör dem. I mitten på blommorna sitter fint bling från PrimaSay It In Crystals heter de.
Tillsammans med blommorna har jag fäst en charm.

The flowers I used are some of my favorites! They are called Heather, and it's YouDo who makes them. In the centre of the flowers I placed some beautiful bling from Prima, Say It In Crystals.
Together with the flowers I attached a charm.


Här ser ni den vackra trädekorationen från KaisercraftOrnamental Borders, en tag, samt det snöre jag använt till tagen. Det är ett snöre som egentligen är till för smyckestillverkning. Men ni ser ju att det funkar även till scrapbooking! Jewelry band heter det.

Here you can see the gorgeous tree decoration from Kaisercraft, Ornamental Border, a tag and the band I used for the tag. Normally it's a band used for beading. But as you can see, it works in scrapbooking as well! It's called Jewellry band.


Ni vet väl att Kristinas Scrapbooking säljer mycket fint material till just smyckestillverkning!? Kika HÄR får ni se!

1 kommentar:

Becca sa...

Jag har funderat på att göra ett minialbum med mina egna skolfoton. Tyvärr hittade jag ju bara några årskurser, man tog ju kort varje år...