22 augusti 2013

Layout om Sequoia nationalpark

Här kommer en layout som jag visat upp i Kristinas Scrapbookings blogg.
Det här fina materialet hittar ni såklart i butiken!


Jag började med att kladda svart gesso genom en stencil. Jag gillar det lite oregelbundna prick-mönstret! När gesson torkat plockade jag fram några bitar av papper från Kaisercraft som fanns i mitt senaste dt-kit, det randiga pappret var verkligen en favorit!


Blommorna är av märket Reprint, halvpärlorna är YouDo.
Den lilla metalldekorationen ni ser här ovan 
är av märket Tim Holtz.
Du hittar dem hos Kristinas Scrapbooking.


Jag tyckte det blev en kul effekt att använda två stora tags
på vilka jag skrev dels titeln, dels min journaling.
Tagsen samt lädersnöret som sitter i dem kommer
också från Kristinas Scrapbooking.


2 kommentarer:

ÅsaJ sa...

Vilken stilren och snygg layout! Tack för vinsten (för jordgubbslayouten) som jag fick på posten idag. En av "blomrankorna" har redan kommit till användning! :-)
Kram Åsa

Camilla sa...

Jättehärlig layout, gillar färgkombon!
Stort grattis till DT-platsen hos Bo Bunny,you're worth it!!