21 november 2012

Novembers färgutmaning hos Svensk Scrapbooking

En av november månads utmaningar hos Svensk Scrapbooking är en färgutmaning. Man ska arbeta med färger som ligger mitt emot varandra i Färghjulet, och alltså är s.k. komplementfärger.
Man skulle också inkludera en önskelista också, eftersom det närmar sig jul.
Så här ser hjulet ut hos Svensk Scrapbooking:


Jag valde de läckra färgerna orange och blå (mer åt det turkosa hållet), och då blev det så här:


Fotot på layouten föreställer en förpackning med datorprogrammet Power Point för Mac som jag hett önskar mig i julklapp (notera gärna det, pappa! ;-))
Fotot snodde jag rakt av från Googles bildsök. Jag misstänker att Microsoft gillar att man gör reklam för deras produkter... ;-)


Papprena vet jag inte riktigt vad det är för tillverkare på, det är spillbitar som jag vårdat ömt i min spillbitslåda!!
Filtblommorna tror jag att jag köpte på Panduro en gång för jäääääättelänge sen!
Bokstavsstickersena är från Basic Grey, och de är istället splitter nya!


Snygg prickig washitejp förhöjer och förstärker! 



Inga kommentarer: