11 november 2012

Bidrag till Scrap-Perras utmaning v. 45

Här kommer mitt bidrag till denna veckas skissutmaning hos Scrap-Perra!
Skissen var denna gång ritad av Mia, och hon skrev att det var hennes allra första skiss! Jag är mycket imponerad! Det var en snygg och jätteinspirerande skiss!
Så här såg den ut:

Jag gillade elementen med de rundade hörnen, och valde att inte tolka dem som bitar av papper (som kanske Mia hade tänkt), utan jag klippte ut mallar i hård kartong som jag sedan ritade runt så att jag fick de figurerna du ser på bakgrundspappret.


Jag sprayade med brun mist (Tattered Angels) genom en stencil, och stänkte med guldfärgad mist (Heidi Swapp).

Jag sydde lite zick-zack på några delar av de ritade figurerna. Bokstäverna är thickers från American Crafts som jag färgat med fluid chalk.


Scallopbården har jag skurit ut med min Silhouette Cameo. Blomma kommer från Sew Sweet (en brittisk webbutik), och bladen kommer från Craftembellishments.com, en butik på Ebay.

4 kommentarer:

Maya sa...

Åååå denne skissa og din løsning likte jeg skikkelig godt! Så enkel og flott! Takk for inspirasjon!

Mia KL sa...

Jättefin tolkning av min skiss och kul att du fick inspiration!! Och en skiss får man ju tolka hur man vill, eller hur??!!

Tess Ekwall sa...

fin skiss och din tolkning är underbar. super snggt!! ha en härlig dag. kram, tess.

Chris_P sa...

WOW vad snyggt!!! Skitsnyggt rent ut sagt!!