1 januari 2013

Foton från nyårsafton och nyårsdagen

Jag slänger in ett extra inlägg så här på kvällskvisten.
Det är tre foton jag gärna visar er. Det första är på Pontus och Lukas då de lekte med tomtebloss på självaste nyårsaftonen. Det gick ju inte att undvika att det blev lite suddigt, men det gav också den roliga effekten med tomteblossen!


De andra två fotona föreställer Lukas vid en gård med tjurar.
Han och jag tog en promenad dit på nyårsdagen eftersom han så gärna ville hälsa på tjurarna. Lukas blir mer och mer djurvän för var dag som går! Han tyckte det var jätteskoj att få klappa dem!


Lukas konstaterade att några av tjurarna saknade horn och funderade på varför... Jag löste gåtan genom att fråga vår vän Anna (vars bror äger gården och tjurarna). Hon frågade sin bror, och meddelade oss sedan att det är helt enkelt så att alla tjurar inte har anlag för horn! Hade jag inte en aning om! Men nu vet jag...

Inga kommentarer: