14 januari 2013

Måndags-skissen

Hej scrapvänner!
Ny vecka, ny skiss!
Det är roligt att leka med datorprogram, och att kunna göra skisser på detta sätt. Jag har flera scrapvänner som ritar fantastiska skisser för hand, men jag blev inte nöjd med dem jag gjorde med papper och penna... Först när jag testade Power Point kände jag att jag hamnat rätt!

Jag fortsätter leka vidare, och tänker nu ladda ner lite roliga clipart-bilder och figurer från Internet som jag kan klistra in i mina skisser. Dags att utvecklas lite helt enkelt!
Det finns ju vissa begränsningar jämfört med mina vänners handritade skisser... Och i grundutbudet av figurer i PP finns ju inte så många olika varianter. Hjärtan, stjärnor och pilar i all ära, men det vore skoj med några grafiskt snygga blommor och fjärilar t.ex.! Men det är bara att ge sig ut på Internet och jaga lite gratismaterial!



Ni får skapa fritt efter skissen och är sen varmt välkomna tillbaka hit för att länka till er blogg då ni skapat nåt efter en skiss! Det skulle vara jätteroligt!
Vill du spara ner skissen för att använda en annan gång, gör gärna det! Du får hemskt gärna ge mig cred för skissen om du visar upp ditt alster nånstans.

2 kommentarer:

Anna sa...

Kan ju varken rita skisser förhand eller i något program jag. Men att använda dem och tolka dem är jag en jäkel på!!

Vinterkramen Anna

Mia KL sa...

Bloggar idag en layout där jag har utgått från din skiss. Du hittar det här
http://scrapbymiakl.blogspot.se/2013/01/gamla-minnen.html