1 januari 2013

Bloggen under året

Gott nytt år, go' vänner!
Vad passar väl bättre så här på årets första dag än att summera det gångna året?
Jag gör det på två sätt. Idag tänker jag sammanfatta mitt blogg-år, och imorrn kommer jag sammanfatta mitt layout-år!

Jag har bloggat sedan 2007. Men i oktober 2009 bytte jag bloggdomän till Blogger! Och det har jag inte ångrat....
Blogger har funkat bra, och jag har med lätthet kunnat blogga. Sen en tid tillbaka kan jag också blogga via en Blogger-app i min iphone och på min ipad. Smidigt!!

2012 bloggade jag mycket! I genomsnitt mer än ett inlägg per dag!
Det blev totalt 399 inlägg under året!! Toppnotering i augusti då jag knåpade ihop 43 inlägg.
Antalet läsare har stadigt ökat under året, förutom vid en liten dipp i juni månad...

Mina läsare kommer främst från Sverige såklart, med USA på en andra-plats, och Ryssland på en tredje-plats!! Denna statistik avser hela bloggens levnadstid och inte bara 2012.

Det inlägg under året som renderade i flest sidvisningar var ett inlägg där jag reklamade några av de scrapbooking-varor jag publicerat i min Till salu-blogg (se länk här i högermarginalen!).
Det var 120 personer som hittade det inlägget.
På andra plats kom ett inlägg med mitt bidrag till en av Scrap-Perras vecko-skissutmaningar. D. 5 mars publicerades det inlägget, och 80 personer lockades att kika på den layouten jag gjorde! 8 kommentarer fick jag också! ;-)

...................

Idag är det min äldsta son Pontus födelsedag! Han blir 12 år, och jag har iallafall inte fattat hur det kunde gå SÅ fort??!!
Vi firar honom med pompa och ståt, hallontårta och presenter.

Välkomna tillbaka imorrn då jag publicerar mina egna layout-favoriter från 2012!

Inga kommentarer: