21 oktober 2012

Veckoskissen hos Scrap-Perra

Jag gillar ofta skissen som presenteras i Scrap-Perras blogg varje måndag. Denna veckas skiss var inget undantag!
Det är duktiga Helene som ritat den!

Så här blev min tolkning då jag passade på att scrappa ett foto på det söta lilla Sjöfararkapellet i Mariehamn!


Jag har använt ett papper från Basic Grey. Jag är väldigt förtjust i deras senaste pappersserier, himla fina!!
Och jag har verkligen använt ETT papper! Trots att det ser ut som om jag lagt det orangemönstrade pappret ovanpå bakgrundspappret, så är det så här det ligger till: Jag klippte försiktigt ut den biten ur pappret och vände på den och tejpade fast på baksidan. Det är alltså dubbelsidigt, och baksidan har det oranga mönstret! Snacka om att snål-scrappa!


Jag har också passat på att använda en av de nya washitejp-rullarna jag köpte nyligen. Det är pilarna du ser som är från en tejprulle.


Söta små blommor passade också in, tyckte jag! Också de nyinköpta! Från en butik på ebay som heter Craftembellishment.com.
Den rinniga färgen är svart akrylfärg som jag blandat ut ganska mycket med vatten så att det gick att dutta en droppe färg mot pappret, och när jag vinklade upp pappret så rann det nerför.


2 kommentarer:

Maya sa...

Utrolig kul løsning på skissa! Du lager så mye inspirerende!

Mia KL sa...

Jättefin LO och kul att du hittar inspiration av Scrap-perras veckans skiss!