6 oktober 2012

Med well-papp som bakgrund

Förra veckan visade jag upp min allra första layout där jag använt wellpapp som bakgrundspapper i Kristinas scrapbooking-bloggen!
Jag grundade wellpappen med vit akrylfärg, och färgade in olika partier med brun Distress stain, och chalkade kanterna med Distress-dyna.
Testa gärna, det var jätteskoj!



Jag kan stolt berätta att det är Pontus som fotograferat flertalet av bilderna på layouten! Visst är han duktig!?
Jag hade ingen möjlighet att fotografera den i dagsljus då jag jobbar hela dagarna. Men han är ju hemma från skolan redan vid 14-tiden!



Papprena jag använt är mestadels spillbitar jag hade kvar från Primas härliga serie Nature Garden. Dekorationerna är många! Du ser t.ex. guld-rosetter, vita små rosenknoppar, stora vita rosor, mellanstora aprikosfärgade rosor och en bit vacker spets. Allt finns hos Kristinas Scrapbooking!


Bokstäverna kommer från Prima. Den mörka "spetsen" har jag stansat ut i brun cardstock med hjälp av Martha Stewart-kantstansen Doily Lace.


Jag har också klämt in två av de vackra ”hattnålarna”, en charm i form av en G-klav och några rhinestones.


1 kommentar:

AnnaB sa...

Så fint! Bakgrunden är jätteläcker! Så himla praktiskt att kunna ta hjälp av barnen för att få till fotografier i dagsljus! :)