8 augusti 2010

Teresa Collins, ljusblått för bebisar

Idag visar jag två lay-outer jag gjort för Scrapgalens räkning.
Jag har använt Teresa Collins pappers-serie Bébé Boy i härligt ljusblått och svart. Det för tankarna till bebis-tema, men det funkar ju såklart att scrappa annat också! Se bara!

Texten berättar om när jag, Lasse och den nyfödda Pontus åkte till Filipstad i januari 2001 för att dels visa upp bebisen för farmor och farfar, dels för att bevista Skid-SM som detta år gick i Filipstad.
Kungen var där för att invigningstala och gå med i en parad. Pontus lyckades med konststycket att sova sig igenom hela kungabesöket, parad med musiker, fyrverkerier och annat! Hihi! Så han fick aldrig "träffa kungen"!
..................................................................
Den andra gjorde jag inspirerad av en grej som Lukas sa. Hoppas du kan läsa texten på lay-outen. Han hade grubblat på det där med att vara bebis...


Valde en söt bild på Lukas när han var kanske tre-fyra månader gammal.
Gillar de tre färgerna vitt-ljusblått och svart, det blir tuffa kontraster! Den svarta blombuketten är klippt ur pappret

2 kommentarer:

Jozebelle sa...

Massor med LO i klara, glada färger, bra jobbat. Du har fått mycket gjort!

Mette sa...

Åhhhhh så fina! :)