13 augusti 2010

Elden är lös!

Idag visar jag två layouter med Adornits tuffa papper med eldsflammor. Ja, på den övre syns ju inte eldsflammorna riktigt, men den fina mörkblå delen av pappret syns! Snyggt ihop med svart och gult, tycker jag.
Papprena finns hos Scrapgalen! Där finns också de gula thickers Berry jag använt till titeln.
Denna layout är i storleken 12x6 tum! Kul och annorlunda storlek att jobba med!

Nästa layout är en dubbel-layout, alltså två stycken 12x12 tums-sidor.
Här ser man lite mer av eldsflammorna som passade bra ihop med fotona på Granåsdagen som är en dag anordnad av brandkåren, ambulansen och polisen för att lära 6-åringar i kommunen bra saker. T.ex. hur man släcker eld om det brinner i någons kläder, hur man kryper i ett rökfyllt rum, vad man gör med hittegods och hur en cykel ska vara rätt utrustad!
Också här har jag använt de snygga Berry-thickersen till titlen. Den roliga 3D-dekorationen i mitten är faktiskt av tyg och är en liten "brandmanna-plagg" i miniatyr. Jolees är det som gör den! 

2 kommentarer:

Birgitta Malmstedt sa...

Fina bilder, tycker mamma.

ScrapMyran sa...

Vad roligt att du har lyckats hitta både papper och dekorationer som passar perfekt till temat, dräkten var ju jättesöt...även om jag har lite svårt att komma på vad jag skulle kunna använda den till =) Hoppas vi ses den 28:e!