9 mars 2016

Mobilskal med aluminiumtejp

Idag ska jag visa hur jag piffade till mitt nya mobilskal.
Jag köpte detta söta och prickiga skal på Kjell & Co. Jag ville testa att använda aluminiumtejp såsom jag gjort när jag gjort namnskyltar. Du kan se mina skyltar i tidigare inlägg, HÄR och HÄR!


Jag började med att placera ut några Tim Holtz metalldekorationer 
och några halvpärlor.

Jag fäste sedan aluminiumtejp (köpt på Biltema) över skalet. 
Det är faktiskt inte så noga att det inte blir helt slätt. Det ger en häftigare effekt
sen när man smetar på färg.


Man tar sedan nån form av verktyg (t.ex. bakänden på en tjock pensel)
och gnuggar runt de övertäckta dekorationerna för att formerna
ska framträda bättre.

Därefter smetade jag på lite turkos akrylfärg.
Just den här jag använt har en läcker metallglans i sig. Den är köpt på Panduro.


När den turkosa färgen torkat smetar jag på svart akrylfärg.
Man får sen vara snabb och direkt efter att man smetat på färgen, 
ta ett hushållspapper eller en handduk och torka av en del av färgen. 
Resultatet ska bli att den svarta färgen fastnar i skarvar och upphöjningar 
så att figurerna framträder.


Jag avslutar med ett antal lager skyddande lack, minst tre lager! Låt torka emellan.


Färdigt! 


Inga kommentarer: