25 mars 2016

Glad påsk med BoBunnys crackle paste

Crackle paste är inget nytt egentligen. Det har funnits förut, men nu har BoBunny kommit med en crackle paste, och den är suverän!! Den "cracklar" för fullt! ;-)
Idag ska jag visa ett kul påskägg jag gjort.


Jag hade för några år sen köpt på mig påskägg på rean efter påsk (smart!),
och hade därför bl.a. det här söta papp-ägget liggande.
Jag började med att smeta in utsidan med crackle paste primer. Inte snåla!
Det fick torka ordentligt, det får inte vara kladdigt.

Man kan med fördel använda BoBunnys palett-knivar om det är en plan yta man ska "crackla".
Men till mitt ägg fick jag använda pensel och skumgummi-pensel.

När primern torkat helt penslar man på crackle paste. I detta fall den svarta. Det finns vit också!
Man kan ha på ett ganska tjockt lager.
Låt torka, och se hur det spricker upp framför dina ögon! ;-)
 


När det var klart (eller egentligen under tiden det torkade),
så gjorde jag i ordning ett slags band som jag kunde fästa som en mag-gördel runt ägget.
Jag har använt BoBunnys serie Beautiful Dreamer.
 

Jag använde några av BoBunnys fina dies för att stansa ut bladrankor, luftballong, 
moln och en söt doily.

Så nu återstår bara att önska alla mina vänner 
en riktigt glad påsk! :-)


Inga kommentarer: