16 december 2014

Julkort till mamma och pappa - easel card/stafflikort

Dessa två julkort har jag skickat till mamma och till pappa i år.

Först ut detta i gröna och vita toner.
På bakgrunden använde jag grovkorningt embossingpulver, s.k. frantage. Man strösslar ut det där man vill ha det, och värmer sedan underifrån med embossingfön.


Jag har använt BoBunnys julserie från förra året, Silver & Gold
Den serien är fortfarande en stor favorit!


Det är första gången jag testar att göra stafflikort, men det blir definitivt
inte sista gången! De var faktiskt ganska lätta att göra! 
I DENNA blogg finns en bra beskrivning t.ex.
Annars är det bara att googla easel card, så hittar du rätt!


Även detta kort som går i guldtoner är gjort med papper och dekorationer
från BoBunny-serien Silver & Gold.


Bakom tomte-dekorationen fäste jag en doily.



Inga kommentarer: