25 december 2012

Bidrag till Lill-blommans skissutmaning

God fortsättning på julhelgen!
Ingen rast, ingen ro! Här uppdateras det nog nästan varenda dag framöver!

Här kommer mitt bidrag till min goda vän Lll-blommans skissutmaning nu i december. Om du blir sugen på att vara med, har du fortfarande några dagar på dig! Vid tolvslaget på nyårsafton är det deadline!
Så här ser Ullis skiss ut:

Och så här blev min tolkning!

Ett sött foto på Lukas! Jag har beskurit det då jag tyckte det passade bättre med ett foto som var något mindre än 10x15.

Jag började med att kladda svart gesso genom en stencil för att få till prickarna!
Sen plockade jag fram mitt kit med Fancy Pants-papper från serien A Good Life som jag är så kär i just nu!

Hjärtat och plastknapparna kommer också från Fancy Pants. Den fina metall-badgen är dock från Shopevalicious.

1 kommentar:

Ulrika aka LillBlomman sa...

Läckert! Och vilken liten skrutt, tänk vad stor han blivit! Gillar de svarta kontrasterna massor! Och du, jag heter ju LillBlomman ;) Hi, hi :) Tack för att du ville bara med! Kramar!