25 januari 2012

Kort i orange, svart och vitt

Som inspiration till Mollys scrapbooking har jag gjort dessa två kort som visades upp i deras blogg häromveckan.
Materialet kommer från deras Shabby Iris-kit som du hittar på rea för endast 199:-, och det är massor av fina grejer i det kitet!! Mycket för pengarna, det är Mollys det! Hahaha!!


Ärligt talat vet jag inte riktigt när jag ska få användning för ett Halloween-kort, men det är väl inte det som är syftet med ett designteams-uppdrag? Det första syftet är ju att visa upp vad det går att göra med materialet, och att inspirera andra!
Som en bonus denna gång kom jag på ett bra sätt att färga in snöre! Det där snöret på det övre kortet var ju kraft-färgat från början. Jag rullade ihop det och la det i en plastpåse, sprayade ner svart mist, knöt ihop påsen och "geggade runt" från utsidan så att färgen täckte snöret nästan helt! 


Vi får väl se vem som får det här kortet! Nån som känner på sig att hon sitter och ugglar mest hela tiden?? ;-))

Inga kommentarer: