20 januari 2011

Mina tio-i-topp-layouter 2010

Jag har funderat ett tag på att göra som många andra scrap-tjejer runt om i världen, att i ett inlägg visa de tio layouter jag blev mest nöjd med under 2010.

Så här kommer en kavalkad, med en liten motivering under varje! Utan inbördes ordning...

En mycket enkel layout jag blev nöjd med! Älskar citatet från Lukas och den härliga bilden på honom! Tillverkad på årets andra dag.

En färgglad sak man blir glad av. Sött foto på söta grabbar! Nöjd med idén att klippa den lilla biten grönt papper så att det såg ut som gräs!
 
Älskade den här serien produkter från BoBunny (Block Party) och scrappade flera layouter som jag blev jättenöjd med! Härligt foto på Pontus!


Måste älska söt-tuffa monster-papper från BoBunny! Gillar hur glittriga bokstäverna blev, fick bra användning för lila glitter som jag hade i min samling!


Gillar kraft-färgad cardstock tillsammans med färgglada papper. Återigen det frans-klippta pappret som kanske ser ut liiite som gräs? Papperstillverkaren heter Echo Park och blev en ny bekantskap under 2010.


Det super-coola Block Party från BoBunny igen! Fin bild på Lukas, och jag gillar hur jag fick till dekosarna placering.

En BOM-layout gjord i somras på en träff hos Scrapgalna Petra. Älskar färgkombon, gul-svart-grå.


Fotona tagan med iphone-appen Hipstamatic, ny älskling under 2010. Fotona föreställer Takida, också älsklingar... ;-)
Underbara papper, dessa BoBunny (igen!!), serien heter Mamma-razzi.


Tillverkad på Scrapgalen-kryssningen efter skiss och tekniktips från DT Helene. Älskar färgerna och papprena från Echo Park, samt det underbara fotot på Lukas-sötis
 
Ett favvo-foto på min snygga mormor, någon gång på 20-talet (??). Dessa glittriga papper var också en fröjd att jobba med. My Minds Eye gjorde serien som heter Lost and Found.

Så där ja, det var mina 10 favvosar från det gångna året.
Nu är det bara att blicka framåt, och skapa utav bara sjuttsiken detta år med!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du gör verkligen sååå fina LO!
Kram Jeckee

Ulrika aka LillBlomman sa...

Tokfina!!! Men allra finast är "en dag på skansen" !!! Me likey a lot!!! Kramar!

Lillnettan sa...

Jättesvårt att välja ut en favorit, men Gatufestivalen och On the beach är grymt snygga! Kram!

Ulrika sa...

Åh, vad roligt att höra! Tack!
Kul att få höra vilka era favoriter är också!