24 januari 2011

Gamla foton

Jag gillar gamla foton! Dels för den härliga vintage-känslan, dels för att de verkligen kan berätta en historia!
Det är jättekul att få reda på i vilket sammanhang ett foto är taget, och historien kring motivet!
Ibland får man göra ett riktigt detektivarbete, som när jag satte pappa i arbete med att ta reda på när (och var!) ett visst foto av mig och brorsan var taget. Han håller fortfarande på!

Idag ska jag visa en layout med gamla foton av min snygga mamma!
Fotona är scannade, så originalen finns kvar. Bara ibland använder jag originalfotona direkt på layouten.
Mamma tror att fotona är tagna ca 1964 eller -65, och huset i bakgrunden är det hus på Lidingö där hon bodde med sina föräldrar och bror.



Jag har använt härligt glittriga papper från My Minds Eyes serie Lost and Found.
Pappret i botten heter Boy-Dapper Dots och har tufft taggad kant och en glittrig swirl i ena hörnet.


Som fotomatta har jag mistat en bit vit cardstock med silverfärgad mist från Tattered Angels och sedan stänkt med svart mist på det.

Nedanför fotona sitter en remsa av det glittrigt läckra pappret Buddies-Perfect.

Journaling-tag bakom fotot från Canvas Home Basics, titeln skriven med thickers från American Crafts och Tiny Alpha från Adornit.
En brad och de små Tiny Alpha är fästa på en bit av pappret Boy-Cowboy.

Du hittar det mesta av materialet hos Scrapgalen!

Inga kommentarer: