14 april 2016

Använda skisspennorna till Silhouette Cameo

Jag har testat att använda pennor i Silhouette Cameon, och eftersom det var så kul och blev så fint, så vill jag dela med mig till er! Jag har skrivit det här inlägget (plus några till!) som jag publicerar under april månad i Cili In Papers blogg.

Jag har dessa pennor:

IMG_7527

De har glitter/glans i färgen och är jätteläckra. 
Vill man inte ha glitter finns också två olika förpackningar med massor av olika färger:
2016-04-11_10-16-16
Det finns många fina bilder och fraser, och dessutom en uppsjö med fonter 
att köpa i Silhouette Designstore:

2016-04-11_10-14-58

Jag tänkte visa er hur man går tillväga när man använder pennorna. Det är busenkelt!
Börja med att välja ut lämplig fil att använda. Jag valde i detta fall att skriva 
några egna texter med några av de fonter jag har installerad på datorn.

Klicka på A:et i vänstermarginalen (se inringat med svart ring), 
och flytta sedan markören till skrivytan. Skriv valfri text.


Skärmavbild 2016-04-12 kl. 19.56.51

Man väljer i högermarginalen vilken font man vill använda.

Skärmavbild 2016-04-01 kl. 18.52.25

Under Skärningsinställningar väljer man Silhouette Skisspenna i menyn. 
Välj också gärna Dubbelskärning
Då skriver maskinen texten två gånger och man riskerar inte att den missar någonstans.

Skärmavbild 2016-04-01 kl. 18.53.29

Nu är det dags att skriva ut. MEN! Glöm inte att byta ut skärbladet mot en penna! :-)
Öppna luckan, vrid på det blå vredet och plocka ut skärbladet. Stoppa istället ner pennan där.

IMG_7542

Kör!
Titta vad läckert det blir!

IMG_7543

Nu ska jag visa er två kort jag gjorde med två av texterna:

IMG_7550

Jag använde den guldfärgade och den rosa pennan till dessa två kort. 
Visst glittrar det fint?!



IMG_7551

Papprena på korten kommer från Pink Paislees nya serie C'est La Vie.


IMG_7552

Allt material hittar du hos Cili In Papers!

Hoppas jag kunde ge er ännu mer Silhouette-inspiration idag! 
Ni missade väl inte mitt förra inlägg då jag visade hur man skär ut material till ett kort. 
Jag lärde er knepet hur man särar på de olika delarna i skärfilen 
så att det är lite enklare att skära ut varje del för sig ur olika papper. 
Kika HÄR om ni vill läsa det igen!


Inga kommentarer: