18 november 2014

En fin Marianne Design-die

Har ni sett vilken fin die?!


Det blir en otroligt fin die-cut när man stansar ut med denna!
Märket är Marianne Design. Denna fina die heter LR0317.

På bilden här nedan ser ni två olika förpackningar. Det är de två jag har från Marianne Design.
Den andra ska jag visa er en annan dag! :-)


Jag tänkte visa er hur jag gjorde när jag stansade ut med denna.
Jag har ju min fina Big Shot som jag använder en hel del!

Lägg först på Sizzix-plattan (plattformen) i botten, sen på med ena plastskivan (cutting pad).
Därefter pappret du ska stansa ur (med framsidan uppåt,
särskilt viktigt om du har ett mönstrat papper!).
Lägg därefter på dien, uppochner.


Använd med fördel metallplatta som finns att köpa till.
Den gör att små hål och finare mönster blir ordentligt utstansat.
Därefter på med andra plastskivan.


Veva på!
När du vevat igenom den, så vänder du och vevar åt andra hållet.


 För att få med de fina embossade mönstrena på die-cuten, använd
två stycken gummimattor (embossing pads) som också finns att köpa till.

OBS! Notera dock att på bilden nedan har jag ännu inte vikt undan 
två av lagren på Sizzix-plattan (plattformen). 
Det måste du göra innan du vevar!



Lyft därefter försiktigt över de två plastskivorna med die och papper liggandes emellan.
Lägg dem ovanpå gummimattorna.


På bilden nedan ser ni nu att jag vikt undan två av lagren på Sizzix-plattan.
Nu är det dags att veva igen!


Jag vill passa på att tipsa om ett finurligt verktyg!
Den heter Tool 'N One och kommer från Spellbinders.


Den har flera olika funktioner. 
T.ex. använder man den lilla spateln att peta loss die-cuten
från dien. De vill ofta fastna...
Nålen använder man för att trycka ut rester av papper som blivit kvar.
Tryck enkelt ner nålen i hålen där skräpet fastnat!


Här har jag tagit en bild på den färdiga die-cuten.
Visst blev det fint?!



Jag kan varmt rekommendera Marianne Designs dies!


1 kommentar:

Åsa/asamia sa...

Vilken superbra beskrivning! Kan även tipsa om att lägga ett smörpapper mellan papper och die för att dien lättare ska lossna.