2 maj 2014

Skoj på Disneyland

Idag bjuder jag på en layout i härligt glada färger!
Fotot är från familjens besök på Disneyland i Californien i somras.
Layouten är ett DT-uppdrag för Scrap-Perra, och den visades upp i deras blogg i tisdags.
Det mesta av materialet du ser hittar du i butiken!


Jag använde mig av olika papper i matchande pastelliga färger.
Det är American Crafts papper Jacks och Marbles ur serien Daydreamer.
Jag figurklippte ut luftballongen och stansade ut ordet Daydream ur ett av papprena.
Det gröna med små vita prickar är dock en bit av en förpackning
med Prima-blommor!


Här ovan ser man hur jag färgat det vita cardstocket med två olika mister.
Det är Heidi Swapps mister i nyanserna Seafoam och Coral.
Jag knölade ihop en plastpåse och sprayade på påsen och 
stöpplade sedan påsen mot pappret.
Därefter använde jag en stencil från Tim Holtz (Dot fade) ihop med svart Distressdyna, 
samt en tuff BoBunny-stämpel som heter Stained Texture.


Jag har använt några söta blommor från Prima
Förpackningen som innehåller dessa sötnosar heter Something Blue.
Du ser också jättesnygga halvpärlor från Prima 
som heter Wishful Thinking bl.a. i mitten av blomman.

1 kommentar:

Amy Voorthuis sa...

I love this amazing colorcombination wow thank you for the inspiration xxx Amy