7 juni 2013

Scrap-Perras sommartävling - Inspiration från dikt

Mellan d. 1 juni och d. 18 augusti pågår Scrap-Perras sommartävling.
14 utmaningar som portioneras ut under sommaren, och man kan vara med om man köper det stora paketet! Läs mer om det i deras blogg! 
Jag valde ett paket med My Minds Eye-papper och blev riktigt nöjd! Många fina papper, och en massa fina dekorationer till!

Layouten jag visar idag hör till en utmaning där man skulle inspireras av en dikt, eller egentligen är det en strof ur en väldigt vacker visa:

Så skimrande var aldrig havet
Och stranden aldrig så befriande,
Fälten, ängarna och träden, aldrig så vackra
Och blommorna aldrig så ljuvligt doftande
Som när du gick vid min sida
Mot solnedgången, aftonen den underbara,
Då dina lockar dolde mig för världen,
Medan du dränkte alla mina sorger,
Älskling,
I din första kyss

Ja, visst är det Evert Taubes odödliga visa Så skimrande var aldrig havet! Så vacker... Så somrig...
Jag hittade ett perfekt foto till detta. Lukas som tar sig ett dopp! Jag tycker fotot blev väldigt fint då man ser hans siluett så skarpt!


Ett av My Minds Eyes vackra papper som bakgrund. 
Ni ser också små bitar av ett annat fint MME-papper, det blommiga!


Bakgrunden har jag skapat genom att stryka ut vit gesso, 
och sedan smeta på Glimmer Glam från Tattered Angels. 
Jag droppade lite Glimmer Glam också!


Blinget kommer från en förpackning man fick med i kitet. 
Stenarna var formade som en blomma med blad, och jag klippte
ur bladen och fäste dem under blommorna.


Kika in imorrn också! Då visar jag upp ytterligare ett alster till
Scrap-Perras sommartävling!

1 kommentar:

Åsa/asamia sa...

Ännu en underbart fin LO! Du kan det där med att få till detaljer på en stilren LO. Älskar den!