16 juni 2013

Los Angeles - dag 4

Det blev en otrolig dag i Hollywood!!
Dagen började molnig och sval, men blev längre fram solig och varm! Även denna dag avslutades på stranden, med ett dopp för grabbarna. Denna gång var det dock på Santa Monica-stranden, en bit från den berömda piren. Vi tog en promenad runt på piren också, men jag är inte värst imponerad... Ett slitet nöjesfält och en massa skräpmat i små kiosker... Men utsikten var desto bättre!!

En del av Hollywood Boulevard där trottoaren är full av namn 
på berömda Hollywood-personligheter!

Vår egen Greta Garbo finns såklart representerad. 
Vi hittade inga fler svenskar, men vi gick inte hela sträckan...
Kanske finns det fler? 

Lukas poserade glatt med några av de utklädda personerna som tjänar sitt levebröd
på att vara med på fotografier tillsammans med turister dagarna i ända!

 Musse Pigg tog inte lika mycket betalt för att vara med på bild... ;-)


 Lunchen avnjöt vi på Hard Rock Café Hollywood!
Inte så dumt! 

Vid Hollywood Boulevard. En rolig fontän som man kunde leka i!
I butiken bakom, D'lush köpte vi fantastiskt goda milkshakes efter lunchen!

Här fick jag användning för mitt teleobjektiv, 
för skylten var en bra bit bort från vår utsiktsplats!

Bara en vanlig gat-snutt i Beverly Hills... :-)

Stranden i Santa Monica, med den berömda piren i bakgrunden.

Grabbarna doppade sig såklart!

Fin utsikt från piren.

Lukas åker en av attraktionerna på nöjesfältet på piren.


Det var jättepoppis att träna med olika former av redskap på stranden. 
Alla ville vara med, stora som små!
Det fans monkey bars, romerska ringar, lianer och annat skoj!
Lukas hade jättekul!! 

Pontus i närbild!

Lukas i närbild!

Och vi avslutar med en bild av Lukas i full action!
Jag tror han fick lite för mycket socker i sig idag,
så det var full fart från morgon till kväll!
Men när jag sitter och skriver detta är klockan strax före 22
på kvällen, och då sover han sött i hotellsängen!

3 kommentarer:

Ulrika aka LillBlomman sa...

Vad skoj att få läsa! :)

cissi sa...

Verkar som ni har jätte roligt på er spännande resa, jag blir så sugen att åka dit när jag läser om er resa. Nån dag ska jag åka dit...

Birgitta Malmstedt sa...

Underbara bilder. Ni verkar ha väldigt roligt.
Kram
Mamma