23 november 2011

Livets väg

Idag visar jag en layout som återigen inspirerats av en av Magdas utmaningar. Man skulle arbeta efter en skiss som ser ut så här:


Åh vad jag älskar cirklar! Jag är inne i en riktigt "rund" period! Så denna skiss var perfekt för mig, och gick inte att undvika att inspireras av!
Så här blev min layout:


Med tuff washi-tejp från YouDo som jag fäst fotot med, och satt lite runt kanterna.
Jag använde vanliga utstansade papp-cirklar och några chipboard-former när jag mistade med Maya Roads vita mist Whipped cream.

 Svarta öljetter modell större från We Are Memorykeepers.
Fint ljusgrönt papper från My Minds Eye.


Snygga titelbokstäver, thickers, från American Crafts.
De gröna var kraftfärgade från början, men blev snabbt
matchande gröna med hjälp av lite fluid chalk.

Söta pebbles från Prima

1 kommentar:

Bella sa...

Tack för tipset om att ändra storlek på bilder och bloggbredd på SS :)
Jättesnällt att du delar med dig av tips!

Kram från bellis4