30 september 2011

Galet i New York

Idag ska ni få se en layout med ett galet foto taget mitt på Manhattan.
Jag och en kompis var där förra hösten och fick spendera några härliga timmar mitt i smeten. Med tanke på att det var dagen före Halloween, denna superamerikanska högtid, så var det väl inte så konstigt egentligen... att vi mötte Frihetsgudinnan där på trottoaren...


Här har jag använt massor av kul grejer! Till att börja med har jag jobbat med papper och dekorationer från en UNDERBAR serie från BoBunny som heter AdLib. Den är superläcker!
Jag har mistat med Studio Calicos mist och använt masker som gjort den tuffa effekten med de vita fläckarna.
Jag testade också en ny jätteläcker produkt som jag inhandlade hos Designat som fanns på plats på Stockholm City Scraps stora helgträff för en vecka sen.
Det är en slags mist, men det är inte ett spraymunstycke på den (det finns att köpa till), det är istället en slags "Dabber-munstycke".
Man duttar till mot pappret två gånger. Första gången tränger det ut lite mist genom det porösa munstycket, den andra gången stänker man ut en del av den mist som finns på pappret. Resultatet blir en läcker splash-effekt!
Det går att ana lite av den läckra effekten uppe till höger (bakom den stora blå knappen med den lilla röda på...).
Nästa vecka ska jag visa en annan layout där man ser effekten mycket bättre!
Välkommen tillbaka!

1 kommentar:

La Vikinga sa...

Cool LO och läcker frihetsgudinna..... Tänk jag hade ju fått intrycket att hon var snäppet längre än på bilden...

Har också gjort en LO med de fina färgerna från Designat men jag ser att du hann få den turkos färgen innan den tog slut!!! Vad fint!!!

Charlotta