14 september 2011

Tårta och presenter!

Nu så, födelsedagsfirandet är över och gästerna har åkt hem... Har fått massor av härliga grattishälsningar idag; personligen, via Facebook, via sms och via mail! Härligt!!

Vi smaskade tårta till fikat, och jag ska visa er de underbara tårtorna jag köpte hos Bageri Mazarin i Bro. Ni får också se bild på ett par av presenterna jag fick. Mer kommer sen...





Härligt gosiga vantar inköpta på Gällnö av mamma. En lokal hantverkare sitter och stickar och säljer dem genom lanthandelns café. Jag blev lite kär i dem när vi var där och hälsade på hos mamma i somras, men det blev inte av att jag köpte några... Mamma fattade ju att jag så gärna ville ha dom!

En av dagens underbaraste presenter! En cyklamen från Lukas, 8 år.
Han cyklade till Hemköp dagen innan min födelsedag och köpte med egna pengar en blomma! Han hade först hört sig för vad jag önskade mig, och klurade sen på det.
Vi var tillbaka på Hemköp dagen därpå för att handla lite rulltårta att ha på kalaset, och då var det samma expedit som hjälpt Lukas. Han kände igen henne och sa: "Det var du som hjälpte mig igår när jag köpte blomman till mamma". Då sa hon att det hade varit så gulligt, och att alla kunder i kön hade blivit så rörda över vilken gullig son jag hade! Modershjärtat smälter!!!!

1 kommentar:

Birgitta Malmstedt sa...

Vantarna är i tovad ull, vilket inte är riktigt samma sak som stickade.
Tack för i går.
Kram
Mamma