21 augusti 2016

Två kort till en fotbollsälskande 10-åring

Min kompis Cathrin beställde ett kort till ett kalas hon skulle på. Födelsedagsbarnet var en Lukas som fyllde 10 år. Han älskar fotboll och hejar på Hammarby.


Jag började knåpa ihop det här kortet. Inuti hade jag tänkt fästa ett Hammarbymärke. Men... 


...jag kom ju plötsligt på att jag hade kortstommar till så kallade shaker cards liggande,
och som jag ännu inte använt! Det skulle ju bli perfekt till detta!

Jag plockade fram lite mer av det där fotbollsmönstrade pappret och fäste på
framsidan av kortstommen.


Hammarbymärket som jag skrivit ut på slät cardstock passade perfekt 
som bakgrund i "plastbubblan".
Jag ska passa på att visa hur de här shaker cards-stommarna ser ut innan man dekorerar:


De kommer från Jillibean Soup som ni ser, och jag såg dem redan på CHA 
(scrapbookingmässan i USA) i januari.  
Du kan köpa dem på Cili In Papers


Här ser man att "plastbubblan" står ut en bit från kortstommen.
Man limmar fast den mot insidan av kortet.


Närbild på all rolig "konfetti" som ligger i bubblan:
Stjärnor, små, små silverkulor, fotbollar och paljetter.


Insidan på kortet:

Så, det hela slutade med att min kompis köpte mitt shaker card istället!
Jag kunde pilla loss "Grattis Lukas" från det där första kortet, och fästa det på det här kortet
istället. Så nu har jag ett fotbollskort som väl får ligga till sig till en annan gång...

Inga kommentarer: