17 juli 2016

ATC med mixed media

Idag tänkte jag visa er några Artist Trading Cards - ATC.
Korten gjorde jag på en scrapträff nyligen, och jag fick jättefin hjälp av min härliga scrapkompis Katja Mezzanotte Joulak när jag gjorde dem. Hon lånade också ut massor av skojiga produkter så att jag kunde kladda och ha mig!

 
Jag började med att grunda de utskurna korten med clear gesso (en genomskinlig primer).
Jag stämplade sedan på korten med stämplar från 49Market.
Jag använde brun stämpeldyna.
 

Därefter kladdade jag på rikligt med gel medium i en sträng på varje kort.
När det torkat gnuggade jag på bronsfärgad pasta och hällde på caviarkulor 
som Katja generöst delade med sig av.

De blå näten är rug canvas som jag tiggde till mig av en annan go' scrapkompis,
nämligen Lisa Nygårds. 
Näten gnuggade jag in med en turkos färgpasta.
Jag fäste näten med lite gel medium och lät allt torka ordentligt.


Inga kommentarer: