14 juli 2016

Annorlunda kortstomme utstansad med en die

Igår visade jag upp två kort i Cili In Papers blogg.
Jag hade stor hjälp av en speciell die när jag skapade kortet.


Denna die är den största i ett set med sex dies. Setet kommer från Crafters Companion,
och finns att köpa på Cili In Papers.
  

Börja med att skära ett cardstock i två delar. Ta ena delen och vik
den på mitten. Lägg dien så att den delen som inte skär något
(den raka biten på bilden här nedan) ligger precis vid vikningen på kortet.


Kör genom stansmaskin, och ut kommer en jättefin kortstomme!


Dags att börja dekorera!
Jag använde de mindre diesen till att skära ut fina bitar ur de vackra
Soirée-papprena.


Bakom nyckeln sitter en chipboardbit som jag snyggade till
med crackle paste från BoBunny.



Jag gjorde två kort när jag ändå var igång. 


På detta använde jag några fina blommor också.

Allt material hittar du hos Cili In Papers!


Inga kommentarer: