8 augusti 2014

"Lunch treats", uppdrag för BoBunny

Sverige är ett av få länder i världen där skolmaten är gratis. Åtminstone för föräldrarna, eftersom skolmaten finansieras av skattemedel. Ett mycket bra system tycker jag. Framförallt när man ser exempel på vad för slags "mat" t.ex. amerikanska föräldrar skickar med sina barn till skolan...

Av BoBunny fick jag nu i augusti i uppdrag att göra "lunch box treats", och det blev en liten utmaning för mig! Jag fick låta fantasin flöda då jag aldrig skickat med mina barn detta. Ja, förutom enstaka utflyktsmatsäckar, men de har inte blivit så här fint dekorerade:


Jag har använt serien Pop Quiz som är perfekt för dessa typer av alster 
då papper och dekorationer har ett skoltema.


 Jag dekorerade en papperspåse och två små askar som jag rotade fram ur skåpet.


Ingenting går säkert då jag far fram med sax och lim! Allt kan altras, eller hur?! :-)
Här nedan ser ni Lasses burk med tuggummi. Jag tycker den blev mycket roligare så här...
Det tyckte faktiskt Lasse också! 


Titta så fint Lukas gamla skoldagbok matchade med både tuggummiburken 
och papprena jag använde!


Jag knyckte sönernas ask med granola bars ur skafferiet!
Två av "barsen" fick lite extra dekoration på sig.



Inga kommentarer: