14 maj 2014

Lila och guld - inspirationsbild hos Scrap-Perra

Denna vecka kör vi temavecka i Scrap-Perra-bloggen!
Alla DT-medlemmar har fått denna bild att inspireras av:


Jag gillar verkligen kombinationen lila och guld! Lila är en svår färg som jag alltför sällan använder. Men när jag kom över dessa läckra papper från K-Design så blev det enkelt att få till en layout!


Jag började med att grunda cardstocket med mist i både lila och guld.
Den lila kommer från Tattered Angels, och den guldiga från Heidi Swapp.
Sen använde jag en stencil och svart distressdyna och gjorde prickmönstret, 
samt en annan stencil ihop med lila Distressdyna för att göra harlekin-mönstret.


Härligt guldglänsande stjärnor (Studio Calico) och blommor
som jag sprayat med guldspray blev perfekta dekorationer!


I mina gömmor hittade jag en liten "guld"-nyckel. Jag vet inte i vilket lås den passar,
men jag märkte hur bra den passade här på min layout! ;-)


Nästan allt material ni ser hittar ni hos Scrap-Perra!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Beautiful layout!! Love the colors and the photo!

Heather Jacob sa...

wow your work is amazing and so outstanding .. love it x