25 maj 2014

En tavla med en bröllopstårta på!

Igår visade jag och en till av BoBunnys design-tjejer upp sina alster skapade efter en s.k. mood board.
En mood board är en bild med flera småbilder i som är skapad för att ge inspiration. Bilderna är ofta synkade i färg och stil.
Jag beordrar er att gå in och kika på inlägget i BoBunny-bloggen. För min DT-kompis Tracee Provis har gjort en heeeelt fantastisk skapelse!! Ni får bara inte missa den!! Kika HÄR får ni se!

Mood boarden ser ut så här:


Jag fastnade för den söta tårtan nere till vänster.
Färgskalan är ju exakt färgerna i BoBunnys underbara serie The Avenues.
Så självklart plockade jag fram dessa underbara papper!


Jag färgade in kanterna med brun Distressdyna.
Sedan fäste jag ett vackert, diskret mönstrat papper med decoupagelim på tavelduken.
Jag skar till pappersbitar som blev till de olika lagren i tårtan.
Foten klippte jag till ur ett papper från serien Modern Miss.


Överst på tårtan fäste jag en stor, glittrig blomma (BoBunny såklart!)
Jag stämplade med en texture stamp (hönsnätsmönstret) 
på några ställen runt kanterna.


Tårtan fick också en fin spets som jag stansat ut med hjälp av Martha Stewarts Doily Lace
På spetsen fäste jag små rhinestones.


Jag hade inte en tanke på att detta skulle vara en bröllopstårta.
Men när jag visade den färdiga tavlan för Lasse så var det första han sa:
"Åh, en bröllopstårta!".
Så, nu är det en bröllopstårta! ;-)

Inga kommentarer: